2011年6月9日木曜日

Power of smile

私は、クライアント企業に出かけるとき以外は、毎朝、近くのスーパーで買い物をするのが日課です。そこで、ちょっとストレスなのが、レジの列に並ぶこと。レジは5つぐらい稼働していますが、それぞれに数人が並んでいます。だから、仏頂面とはいかなくとも結構、無表情な顔で並んでいると思います。今朝も、いつものように列に。ふと、前にいる幼児が私を見上げました。私は、反射的にほほ笑みました。すると彼女も嬉しいらしく、何度も、私を振り返ります。ところで、買い物籠を置くレジ台には、二つまでしか載りません。そして、結構、無神経に一つのままにしているレジ担当者やお客さんが。しかし、その女の子は、私の籠が置けるように、小さな手で自分たちの籠をスライドしてくれたのです。小学生も中学生も高校生も大学生も社会人も子供だと思っていたけれど、幼児の心遣いに電撃が走りました。そして、その淑女は、モダンは三輪車のようなものに乗ってお母さんと並んで去って行きました。
I go out every morning as a daily routine of shopping at a nearby supermarket unless I have a teaching obligation with client company. I have a little stress when lining up the cash register. The cash register is running 5 pour hesitation, and a few people in each line. Why not go with the sour look is also pretty, I think in line at a deadpan face. This morning, as usual columns. Suddenly the infant in front of me looked up at me. I smiled reflexively. Then she looked back at me many times.  By the way, one cashier to put the shopping cart, only up to two. And fine, the staff and customers to leave the cash register one of insensitivity. But the girl slided their basket with her small hands so as to I can place my basket.

0 件のコメント:

コメントを投稿